Today

Wszystko, co musisz wiedzieć o Snusie!

Snus to bezdymny tytoń w proszku, dostępny w małych saszetkach, takich jak torebki herbaty. Zawiera aromaty dymne, takie jak bergamotka: aromaty kwiatowe, jałowiec i mielony tytoń. Snus tytoniowy jest produkowany i regulowany jako żywność w Szwecji. Istnieje wiele marek produkujących snus, ale mają one różną zawartość nikotyny. Zwolennicy snusu twierdzą, że spełnia on kryterium produktów ograniczających szkodliwość tytoniu.

Snus jest produktem nikotynowym o niewielkim ryzyku i zapewnia tylko akceptowalne dawki codziennym użytkownikom. W niektórych krajach snus jest dość popularny i jest przeznaczony na choroby związane z paleniem. Umieszczany jest między dziąsłem a górną wargą. Nikotyna miesza się ze śliną, a nowi użytkownicy eksperymentują, aby znaleźć idealną szybkość uwalniania nikotyny.

Poznaj statystyki dotyczące używania bezdymnego tytoniu

  • Zgrubne szacunki pokazują, że prawie 4,8% uczniów szkół średnich i 1,8% uczniów szkół średnich w całym kraju używa obecnie bezdymnego tytoniu od 2019 roku.
  • Codziennie około 840 młodych ludzi w wieku poniżej 18 lat używa tytoniu bezdymnego.

Rozporządzenie FDA dotyczące bezdymnych wyrobów tytoniowych

Administrator Żywności i Leków reguluje import, etykietowanie, produkcję, reklamę, pakowanie, sprzedaż, promocję, obejmuje produkty do stosowania w jamie nosowej i ustnej. Prawo federalne wymaga specjalnych etykiet ostrzegawczych na produktach z tytoniu bezdymnego. W 2019 roku, 22 października, FDA zatwierdziła pierwsze zmodyfikowane nakazy ryzyka dla prawie ośmiu produktów snusowych z tytoniu bezdymnego.

Te osiem produktów publikuje informacje o bezdymnych wyrobach tytoniowych, podając szczegółowe informacje o skutkach zdrowotnych i niższym ryzyku w porównaniu z papierosami. Ważne jest, aby wiedzieć o federalnych wymaganiach dotyczących dystrybucji, ograniczaniu sprzedaży i marketingu tytoniu bezdymnego.

Czy Snus jest bezpieczny i jakie są długoterminowe skutki zdrowotne Snusa?

Według naukowców i zwolenników snus jest o 95% mniej ryzykowny niż palenie tytoniu. Nie ma zagrożenia dla układu oddechowego. Głównie rak płuc, choroby układu oddechowego, przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) są przyczyną prawie 45% zgonów spowodowanych paleniem. To oświadczenie zostało wydane przez Komitet Naukowy ds. Pojawiających się i Nowo Rozpoznanych Zagrożeń dla Zdrowia od 2008 r.

Badania pokazują sprzeczne ustalenia, więc istnieją strzępy dowodów, które można znaleźć w kluczowych badaniach. Niedawne badania pokazują, że snus nie jest powiązany z dużym ryzykiem raka trzustki. Snus jest szeroko stosowany w Szwecji od dłuższego czasu; łatwiej jest badać próbki populacji, co jest również znane jako badania kohortowe.

Skutki zdrowotne zmiany na snus

Badania wykazały, że oczekiwana długość życia palaczy, którzy przeszli na snus z palenia, jest nieco inna w porównaniu z oczekiwaną długością życia osób, które rzuciły palenie ogółem. Ponadto z badań wynika, że ​​nowi użytkownicy tytoniu, którzy zwykle używają snusu, osiągają ogromne korzyści zdrowotne w porównaniu z palaczami. Istnieje zmniejszenie zachorowalności u osób, które przechodzą na snus z palenia. Snus jest świetną alternatywą dla palenia i pomaga ludziom ograniczyć palenie. Większość młodych ludzi jest uzależniona od snusu.

Back To Top